OnlineAmoozan

آنلاین آموزان بستریست برای همه جهت برگزاری کلاس های آنلاین، آزمون های آنلاین، وبینارها و ...

آنلاین آموزان بستریست برای همه جهت برگزاری کلاس های آنلاین، آزمون های آنلاین، وبینارها و ...

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

به روز ترین مقالات و ترفند ها را می توانید در سایت onlineamoozan مشاهده کنید.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا را میتوان یکی از تکنیک های مدرن بازاریابی در فضای اینترنت دانست. البته عمر این روش بازاریابی بسیار بیشتر از اینترنت است زیرا که از دوره انسان های غارنشین آغاز شده و همواره با پیشرفت جوامع بشری رشد کرده است. یکی از نمونه های بسیار موفق بازاریابی محتوا را میتوان منشور کوروش کبیر دانست. کتیبه ای که همچنان بعد از صدها سال توانسته ارزش و اعتبار ایران را در مجامع بین المللی بالا ببرد.

تکنیک های بازاریابی محتوا بسته به فضایی که محتوا در آنها انتشار می یابد متفاوت هستند ولی همگی در یک نقطه اشتراک دارند. اینکه قدم اول تولید محتوای با کیفیت است. در کنار این محتوای باکیفیت معمولا یکی از ارزش های مجموعه شما نیز به مخاطب معرفی میشود این ارزش میتواند یک محصول، یک خدمت و یا هرچیزی که کاربر را به مشتری تبدیل میکند باشد.

به بیان دیگر میتوان گفت بازاریابی محتوا با هدف ایجاد ارتباط با کاربر آغاز شده و در ادامه به دنبال تبدیل آنها به مشتری است. در این مقاله تلاش میکنیم تکنیک های بازاریابی محتوا در فضای اینترنت و به صورت ویژه در وب سایت را با هم بررسی کرده و نقاط ضعف و قوت هر یک را شناسایی کنیم. پیش از آنکه وارد بررسی روش ها شویم باید ارتباط سئو و بازاریابی محتوا را بهتر درک کنیم.

ارتباط سئو و بازاریابی محتوا چیست؟

سئو و بازاریابی محتوا؛ دو عبارت متفاوت یا یک ترکیب جادویی؟ بسیاری معتقدند که سئو و تولید محتوا دو امر مجزا هستند در حالیکه این دو زوجی ایده آل برای موفقیت در فضای رقابتی اینترنت محسوب میشوند. سئو بدون محتوا و محتوا بدون سئو بی معنی است. تولید محتوا نقش مهمی در موفقیت شما در زمینه سئو خواهد داشت ولی تدوین استراتژی صحیح برای بازاریابی محتوا میتواند علاوه بر جذب کاربر بر فروش شما نیز اثر گذار باشد. با یک جستجوی ساده مقالات بسیاری پیدا میکنید که معتقدند محتوای اختصاصی و غنی نیازی به سئو ندارد، من مخالفم. بهتر است به جای فکر کردن در مورد تفاوت های سئو و بازاریابی محتوا، بدانیم چگونه مکمل یکدیگر خواهند بود.

تصور کنید محتوای ارزشمندی که استانداردهای سئو را رعایت نکرده باشد یا هیچ سایتی به آن لینک نداده باشد. سایتی را تصویر کنید که جایگاهی مناسب در نتایج گوگل داشته باشد ولی محتوای آن برای کاربران جذاب نباشد. آیا ممکن است؟ باورهای کهنه ای هست که میگوید سئو مجموعه ای تکنیک ها برای کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل است و محتوا تنها برای جلب رضایت کاربر تولید میشود. در حالیکه این دو کاملا همزمان مورد نیاز هستند.

بهترین تکنیک های بازاریابی محتوا چیست؟

اولین و مهمترین سوال این است؛ بازاریابی محتوا را چگونه انجام دهیم؟ و پاسخ به آن بسیار ساده است؛ با تولید محتوای اختصاصی. تولید محتوای غنی، سوال برانگیز و جذاب میتواند خشتی محکم برای ساخت دیوار سئو باشد. در ادامه رایج ترین و موفق ترین روش های بازاریابی محتوا را با هم بررسی میکنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۹۸ ، ۲۱:۳۲
za AHG

به روز ترین مقالات و ترفند ها را می توانید در سایت onlineamoozan مشاهده کنید.

 

بازاریابی محتوا، بخشی از استراتژی بازاریابی و توسعه کسب‌وکار شما است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و یکپارچه تمرکز دارد و هدف کلی آن، جذب مخاطبین جدید و حفظ مخاطبان قبلی است. جذب مخاطب در این استراتژی، با ارائه محتوای ارزشمند انجام می‌شود.

برای داشتن یک بازاریابی محتوای موفق، به برنامه‌ریزی دقیق نیاز خواهید داشت. هنگام ایجاد محتوا، باید نکات کلیدی زیر را در نظر داشته باشید:

  • محتوا را برای چه کسی ایجاد می‌کنید؟
  • محتوا چه سودی برای مخاطب دارد و کدام مشکل او را قرار است حل کند؟
  • محتوای مورد نظر چگونه منحصربه‌فرد خواهد شد؟
  • محتوا در چه فرمتی تولید می‌شود؟
  • محتوا در کجا توزیع می‌شود؟
  • چگونه ایجاد و انتشار محتواها را برنامه‌ریزی و مدیریت می‌کنید؟

به طور کلی، مراحل زیر باید برای داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوا انجام شود.

تفاوت بازاریابی محتوا و تبلیغات

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که تفاوت بازاریابی محتوا با تبلیغات در چیست؟ بازاریابی محتوا از جهات مختلف از تبلیغات متمایز است. در بازاریابی محتوا، محتوا در رسانه‌های تحت مالکیت کسب‌وکار‌ها پخش می‌شوند، اما درصورتی که محتوای مربوطه در رسانه‌های دیگر پخش شوند، تبلیغات نام می‌گیرند. همچنین، استراتژی بازاریابی محتوا، برخلاف تبلیغات که تهاجمی است، بیشتر جذب‌کننده است و باعث مزاحمت و ناراحتی مخاطبین نمی‌شود. علاوه بر این، تبلیغات بسیار پرهزینه است، درصورتی که بازاریابی محتوا هزینه چندانی ندارد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۹۸ ، ۲۱:۲۹
za AHG