به روز ترین مقالات و ترفند ها را می توانید در سایت onlineamoozan مشاهده کنید.
تاریخچه پیدایش بازار بورس:
تاریخچه
پیدایش بازار بورس در دنیا تقریبا به 500 سال قبل در بلژیک برمی گردد که
تجار و صراف ها در مقابل منزل شخصی به نام واندر بورس گرد هم جمع می شدند و
نسبت به داد و ستد ارز و اوراق بهادار و کالاهای خاص اقدام می کردند.
بدین شکل اولین بازار بورس دنیا شکل گرفت و امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، می توان گفت در اکثر کشورهای جهان ، بازار بورس وجود دارد.
تفکر
اولیه بازار بورس در ایران نیز به سال 1315 برمی گردد که یک کارشناس
بلژیکی و یک کارشناس هلندی به منظور بررسی و اقدام جهت ایجاد بازار بورس به
ایران آمدند ولی با شروع جنگ جهانی دوم مطالعات آنها متوقف شد و به کشور
های خود بازگشتند.
در سال 1333 ماموریت تشکیل بورس اوراق بهادار به اتاق
بازرگانی و صنایع و معدن بانک مرکزی و وزارت بازرگانی وقت محول شد و این
گروه بعد از 12 سال تحقیق و بررسی ، در سال 1345 قانون مقررات بورس را تهیه
و لایحه آن را به مجلس وقت تحویل دادند و نهایتا در سال 1346 بورس تهران
با ورود سهام بانک صنعت و معدن و شرکت نفت پارس فعالیتش را آغاز کرد.
به روز ترین مقالات و ترفند ها را می توانید در سایت onlineamoozan مشاهده کنید.
متلب یک زبان برنامهنویسی سطح بالای نسل چهارم و یک محیط تعاملی برای محاسبات عددی، تجسم و برنامهنویسی میباشد که از ترکیب دو واژه MATrix (ماتریس) و LABoratory (آزمایشگاه)
ایجادشده است این نام حاکی از رویکرد ماتریس محور برنامه است که در آن حتی
اعداد منفرد نیز بهصورت یک ماتریس با ابعاد ۱*۱ در نظر گرفته میشود.
نرمافزار متلب توسط شرکت MathWorks تولیدشده است. این شرکت در سال ۱۹۸۴ در ایالت ماساچوست امریکا تأسیس شد. در سال ۱۹۷۰ Cleve Moler رییس دانشکده نیومکزیکو نرمافزار متلب را بر پایه زبان فرترن نوشت. در سال ۱۹۸۳ این نرمافزار را بر پایه زبان برنامهنویسی C شکل دادند و پس از تأسیس شرکت گسترش ان سرعت گرفت.
متلب توانایی کار با ماتریسها، رسم انواع توابع و دادهها، پیادهسازی انواع الگوریتمها، ایجاد رابط کاربری، ارتباط با برنامههای نوشتهشده به زبانهای دیگر ازجمله C، C++، JAVA و فرترن و ایجاد مدلها و برنامههای کاربردی را فراهم میکند.
به روز ترین مقالات و ترفند ها را می توانید در سایت onlineamoozan مشاهده کنید.
نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری با نام INOTEX
تاکنون 7 دوره در کشور ایران برگزار شده است. این نمایشگاه بستری برای
عرضه نوآوری و فناوری است برخلاف نمایشگاههای مشابهی که صرفا عرضه و تبادل
کالا را هدف گذاری کرده اند، هدف این نمایشگاه تبادل دانش فنی و تکنولوژی و
مشارکت میان شرکت ها و سرمایه گذاری روی طرح ها و استارتاپ هاست.
نمایشگاه INOTEX تلاش می کند که علاوه بر معرفی فناوریهای روز به صنایع بزرگ و متوسط، مشتریان محصولات فناورانه را به تولیدکنندگان آنها متصل کند و همچنین سرمایه گذاران را با فرصتهای سرمایه گذاری در طرح های فناورانه یا استارتاپ ها آشنا نماید.
نمایشگاه اینوتکس از سال 1390 تشکیل و به تدریج ضمن تکامل، بخشهای مختلفی از زیستبوم کارآفرینی کشور را نیز دربر گرفت.
اولین دوره نمایشگاه با نام «نمایشگاه فناوری های پیشرفته روسیه» در 1 تا 3 اسفندماه 1390 و با حضور 52 شرکت روس در سالن حجاب برگزار شد. دومین دوره نیز با همین عنوان از تاریخ 7 تا 9 اسفندماه 1391 با حضور 72 شرکت روسی، اوکراینی و بلاروسی در همان مکان برگزار شد.
با توجه به گسترش استقبال از این نمایشگاه و درخواست سایر کشورها برای عرضه فناوری های خود به شرکتهای ایرانی، نمایشگاه از دور سوم به یک نمایشگاه بینالمللی تبدیل شد و نام «نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری» (International Innovation and Technology Exhibition: INOTEX) را برای خود برگزید. همچنین با توجه به نیازمندیهای نمایشگاه برای برگزاری هرچه حرفه ای تر آن، مکان برگزاری نمایشگاه نیز به محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران منتقل شد.
در طی ادوار سوم، چهارم و پنجم نمایشگاه، 629 شرکت فناور از 24 کشور مختلف در نمایشگاه حضور یافتند که دستاورد آن انعقاد 129 مورد تفاهم نامه و قرارداد بین شرکتکنندگان میباشد.
سرانجام در سال 1396 نمایشگاه اینوتکس به صورت آزمایشی و محدود میزبان برخی از استارتاپها و نیز مخترعان کشور بود که با توجه به استقبال گسترده مخاطبان از این موضوع، دور هفتم این نمایشگاه در سال 1397 با حضور تمامی اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور برگزار گردید.
به روز ترین مقالات و ترفند ها را می توانید در سایت onlineamoozan مشاهده کنید.
بعضی بر این باورند که آموزش حضوری بسیار بهتر از آموزش مجازی است؛ چون معتقدند که در آموزش حضوری امکان درک مطالب بیشتری فراهم است.در ادامه تفاوت های انواع آموزش ها را بررسی می کنیم.باید توجه داشته باشیم در دوره ایی زندگی می کنیم که نیاز های هر روزمان متغیر بوده و نیاز به آموزش بیشتر، هر روز بیشتر از قبل احساس می شود.
این را می دانیم که تکنولوژی برای بهبود کیفیت زندگی ما به وجود آمده و ما باید آنها را در اختیار خود قرار دهیم تا بتوانیم سطح زندگی و جامعه را افزایش دهیم.
تفاوت آموزش سنتی و نوین (حضوری و مجازی )
آموزش مجازی انواع مختلفی دارد که در ادامه آنها را کاملا شرح میدهیم، اما آموزش به روش سنتی یا همان آموزش حضوری از قدیم تا اکنون به یک شیوه بوده و همگی کاملا با آن آشنا هستیم.
در کلاس های حضوری محدودیت هایی( زمان،مکان،هزینه،شرایط جوی و... ) وجود دارد که با پیشرفت چشمگیر فناوری در دنیای امروز ،هماهنگی با آن بسیار مشکل می باشد.
به روز ترین مقالات و ترفند ها را می توانید در سایت onlineamoozan مشاهده کنید.
منبع : نغمه خسروی
به روز ترین مقالات و ترفند ها را می توانید در سایت onlineamoozan مشاهده کنید.
به روز ترین مقالات و ترفند ها را می توانید در سایت onlineamoozan مشاهده کنید.
اقرار کنید... حتماً شده به تبلیغی نگاه کنید و با خودتان فکر کنید "من هم به یکی از این کفشهای خوب و راحت نیاز دارم." به احتمال زیاد، خودتان هم در این مواقع، ته ذهنتان میدانید که واقعاً اینطور نیست. شما به این کفشها نیاز ندارید. اما چیزی راجع به این تبلیغ، باعث شده بخواهید تلفن را بردارید و یک جفت سفارش بدهید. بله، شما باید قبل از تمام شدن این محصول، خرید خود را انجام دهید. کاملاً هم در این مورد مجاب شدهاید. اما چگونه؟ چه چیزی راجع به این محصول شما را متقاعد به خرید کرده است؟
بگذارید واقعیت را به شما بگویم - اصلاً ذهن شما به این محصول اهمیّت نمیدهد. فقط در یک میانبر ذهنی افتاده است و بر اساس آن رفتار میکند.
اما منظور ما از میانبر ذهنی چیست؟ در این سری مطالب نه تنها میفهمید که میانبر ذهنی چیست و چرا به رفتار غیر منطقی ما منجر میشود، بلکه با 7 اصل اساسی برای متقاعدسازی مشتریان به گفته چالدینی آشنا میشوید. بله! همان اصولی که هیچ ربطی به محصول یا خدمات ما ندارند، ولی همچنان در فروش آنها تاثیرگذار هستند.
درد خوب نیست. اگر بحثی در این مورد دارید، خواهشاً همین الان یک سوزن در دست خود فرو کنید. آی... شما درد خود را با یک صدا نشان میدهید و ناخوداگاه دست خود را عقب میکشید. چرا؟ واقعاً یک سوزن آنقدری درد ندارد که بخواهید چنین واکنش جدیای به آن نشان دهید.
این دقیقاً همان نکتهای است که راجع به آن صحبت میکنیم: واکنش ما، ارتباطی به درک ما از موضوع ندارد. همین که به درد ناشی از سوزن فکر کردیم، کافی بوده تا یک الگوی رفتاری خودکار در ما فعال شود که تمام بخشهای منطقی ذهن را نادیده میگیرد. بله، به این ترتیب است که ما یک میانبر ذهنی را تجربه میکنیم.
شاید بپرسید چرا اینگونه است؟
خب، زندگی چیز پیچیدهای است. هر روز بسیاری موقعیت و انتخاب مختلف همچون بمب بر سر ما فرود میآید. اما خوشبختانه ذهن ما به نحوی ساخته شده تا این فشار را با شناسایی الگوها در هر لحظه کاهش دهد و به صورت خودکار یک توالی مناسب از واکنشهایی تمرینشده و درست را فعال کند.
واقعیت این است که در اکثر مواقع، ذهن شما با تبحر، تمام تصمیمهای غیر ضروری را میانبر میزند و از آنها طفره میرود. اما گاهی هم میشود که به خودتان بیایید و ببینید کاری که میکنید، چندان منطقی نیست. مثلاً خرید یک کوزه تزئینی از اینترنت، ساعت 2 شب.
حالا بیایید به سراغ نظریه چالدینی برویم و ببینیم اصلیترین راههای مقاعدسازی با توجه به این میانبرهای ذهنی، از نظر او چه هستند.
با رابرت چالدینی و اصول متقاعدسازی او آشنا شوید!
ما قرار است در این سری مطالب با اصولی آشنا شوید که در این زمینه به شما کمک بسیاری خواهند کرد و به راحتی میتوانند شانس تبدیل شدن مخاطبان شما به مشتری را افزایش دهند و حتی راهکارهایی برای استفاده از آنها به شما بدهیم. اما قبل از هر چیز، بگذارید کسی که این اصول را مطرح کرده، بهتر بشناسیم.
یکی از مطرحترین افرادی که تا به حال در زمینه متقاعدسازی و روشهای آن نوشته است، دکتر رابرت چالدینی (Robert Cialdini) است. روانشناسی که تا به حال چندین کتاب در مورد متقاعدسازی منتشر کرده و بیش از 2 میلیون نسخه از این کتابها را در جهان به فروش رسانده است. کتاب او به نام "تاثیرگذاری: روانشناسنی متقاعدسازی" نتیجه سه سال تحقیق میدانی بود. تحقیقاتی که در طی آنها او به عنوان مشتری به سراغ شرکتهای مختلف میرفت تا ببیند در زندگی واقعی، تجارتها چطور تلاش میکنند مخاطبان خود را متقاعد کنند.
او در این تحقیقات متوجه شد که هر چند صدها تاکتیک مختلف برای جذب مشتری وجود دارد، اما در حقیقت تنها 6 اصل جهانی هستند که تمام این تاکتیکها را توضیح میدهند و میتوانند به ما در متقاعدسازی مخاطبان خود کمک کنند. 6 تا؟ اما ما که گفته بودیم قرار است با 7 روش متقاعدسازی آشنا شوید. اشتباهی صورت نگرفته است. آقای چالدینی همین امسال کتاب جدیدی را منتشر کرد و در آن یک قانون هفتم را نیز به لیست خود اضافه کرد. قانونی که تا به حال از زیر چشمان تیزبین او در رفته بود.
دکتر چالدینی معتقد است که این 7 اصل به صورت غریزی در هر انسانی وجود دارند و از آنها بسیار در بازاریابی و فروش استفاده (و گاهی سوءاستفاده) میشود. او به هیچوجه تجارتها را از استفاده از این 7 اصل منع نکرده است. بلکه معتقد است که مشتریان هم باید با این تکنیکها آشنا شوند تا از تجارتهای بیاخلاقی که میخواهند به این روشها محصول بد خود را بفروشند، دوری کنند.
اکنون بیایید با هم نگاهی به این 7 قانون متقاعدسازی داشته باشیم و ببینیم که چرا اینقدر در دنیا سر و صدا کردهاند. ما همچنین برای ادای دین به دکتر چالدینی، به بررسی روشهای استفاده درست و نادرست از این اصول بازاریابی خواهیم پرداخت.
این اصول متقاعدسازی چه هستند؟
در این مطلب، ما یک نگاه کلی به تک تک این اصول متقاعدسازی خواهیم داشت و در مطالب بعدی، هر یک را به طور کامل بررسی میکنیم تا ببینیم چطور میتوان از این یافتههای روانشناسی در بازاریابی ) و البته، هر جای دیگری) استفاده کرد.
ما همیشه میخواهیم لطف دیگران را جبران کنیم و در دِین کسی نباشیم. فرض کنیم امروز روز تولدتان است. من هم برای شما یک هدیه خریدهام تا تولدتان را تبریک گفته باشم. با این حساب، شما نمیخواهید در روز تولد من، برایم یک هدیه بخرید؟ حتماً جواب شما مثبت است. مهم هم نیست که هدیه من را دوست داشتهاید یا نه. عمل متقابل یک اصل است که در تمام جوامع بشری یافت میشود و میتواند در متقاعدسازی مشتریان شما نیز تاثیر زیادی داشته باشد.
ما معمولاً به انتخابهای قبلی خود پایبند میمانیم و تصمیمهای جدیدمان با آنها همخوانی دارند. چرا؟ خب، چون دوست نداریم در نگاه خودمان یا بقیه به عنوان یک انسان دورو شناخته شویم. بنابراین وقتی که موضع خود را در مورد چیزی مشخص کردیم، دیگر به سختی نظر خود را عوض خواهیم کرد. تکنیک پا لای در کاملاً بر اساس این اصل متقاعدسازی عمل میکند. در این تکنیک، شما ابتدا یک درخواست کوچک از مشتری میکنید و بعد از گرفتن جواب مثبت، درخواست اصلی خود را مطرح میکنید.
این اصل ساده است: بقیه آن را تائید میکنند، پس حتماً خوب است. این ایده دیگر آنقدر در فضای آنلاین عادی شده که هر روز در سایتهای مختلف با آن روبرو هستیم. سایتهایی که به ما میگویند در حال حاضر چه تعداد مشتری دارند، نظرات مثبت مشتریان خود را با ما به اشتراک میگذارند و برندهای بزرگی را معرفی میکنند که مشتری آنها هستند. تمام این تکنیک های فروش بر اساس این اصل شکل گرفتهاند.
حتی خود شما هم تحت تاثیر این اصل هستید: اگر گروهی از آدمها را ببینید که به آسمان نگاه میکنند، واکنش شما چه خواهد بود؟ بله، شما هم به آسمان نگاه خوهید کرد.
ما، به شدت، تحت تاثیر فردی هستیم که دوستش داریم و معمولاً نظرات او را به راحتی قبول میکنیم. حالا این فرد میتواند یک دوست نزدیک و صمیمی باشد، یا یک ستاره سینمایی که ما سبک لباس پوشیدنش را تقلید میکنیم. این اصل دقیقاً توضیح میدهد که چرا بازاریابی دهان به دهان تا این حد موثر است.
اگر قبول کنید که کسی در کاری تبحر دارد و از شما بیشتر میداند، راحتتر حرفهایش را قبول خواهید کرد و به او اعتماد میکنید. اصل قدرت در همهجا حضور دارد و همان دلیلی است که یک دانشآموز به حرف معلم خود گوش میدهد، یک سرباز به حرف مافوق خود و یک کودک به حرف والدین خود. در بازاریابی نیز از این اصل بسیار استفاده میشود. برای اینکه بفهمید چگونه، به زمانی فکر کنید که یک دندانپزشک، به شما خمیردندانی را پیشنهاد میدهد.
ما همیشه جذب چیزهایی میشویم که انحصاری هستند و سخت به دست میآیند. اقتصاد جهانی به کل بر پایه اصل کمیابی کار میکند. طلا ارزشمند است چون کمیاب است. پول هم همینطور. کمیابی است که ارزش چیزها را مشخص میکند. کسب و کارهای ایرانی بیشتر از هر اصل دیگری، کمیابی را در بازاریابی خود به کار میگیرند. منظور من آن زمانی است که شما متوجه میشوید برای دریافت 20% تخفیف، فقط یک روز فرصت دارید.
داشتن یک حس هویّت مشترک میتواند در متقاعدسازی مخاطب تاثیر بسزایی داشته باشد. این جدیدترین اصلی است که چالدینی به لیست اصول خود اضافه کرده است و به ما توضیح داده که منظور از آن، شباهتهای ساده نیست، بلکه زمانی است که ارزشهای افراد با هم همخوانی دارند. یعنی وقتی که مخاطب به خود بگوید "اون هم یکی از ماست"، نه وقتی که بگوید "او هم شبیه ماست".
منبع: نوین
به روز ترین مقالات و ترفند ها را می توانید در سایت onlineamoozan مشاهده کنید.
به روز ترین مقالات و ترفند ها را می توانید در سایت onlineamoozan مشاهده کنید.
سیستم عامل ویندوز 10 مشکلات رابط کاربری متداولی دارد. مشکلاتی مثل کارنکردن تسک بار یا منوی جستجو، چیز جدیدی در این سیستم عامل نیست. راهکار هایی برای این مشکلات توسط تیم آموزش آنلاین آموزان آموزش داده می شود.
اولین کاری که میتوانید برای حل مشکل انجام دهید این است که آن را ریستارت کنید. برای این کار کافیست با زدن کلیدهای ترکیبی Ctrl + Shift + Esc تسک منیجر را اجرا کنید. در پنجرهی باز شده روی More Details کلیک کرده و در پنجرهی باز شده و از تب Processes به دنبال Windows Explorer بگردید. روی آن کلیک راست کنید و گزینهی ریستارت را بزنید.
حالا متوجه میشوید که تسکبار به طور کامل برای چند لحظه محو میشود و سپس مجددا بارگذاری میگردد. این موضوع طبیعیست اما وقتی که برگشت باید مشکلش حل شده باشد. اگر این روش کار نکرد، میتوانید از اکانت خود در ویندوز ۱۰ بیرون بیایید و سپس دوباره وارد آن شوید. البته ریستارت کردن کلی کامپیوتر همیشه میتواند چارهساز باشد.